Her ser jeg sammenhengen med lyspæren og lyset.
Så skisser jeg videre på denne ideen.
Arbeidet så langt.
Det ferdige produktet!
Forklaring.
Runde former: Blir sett på som Beroligene og avslappende. Betryggende.
Betydninger: Nøkkelhull( til glede, tillit, lyset, ), Kors/rødekors logo.(gjenkjennelse for sammerbeid), et menneske i midten( vekker oppmerksomhet hos oss mennesker. stopeffekt), Lyset sprer seg ut fra korset/mennesket(sprer glede), en lyspære( mer bokstavelig og konkret( gjør det lett å huske, )
Font på logo: Mission Script. Gjenkjennelig og mer beroligene for mindre teknologisk avanserte mennesker(eldre), avslappende, velkommende, setter stil til logoen.(elegant)
Dette går på et av stikkordene vi ble utdelt: Trygghet.
Serif-fonter tar seg også godt ut på papir. Noe målgruppen vil bruke mest.
Ideer til farger: (så langt)
Flere versjoner av logoen. (ferdige versjon)
Begynner på forslag til brosjyre.
Farger og fonter satt på plass!
Adelle regular – En stilfull, elegant og seriøs font.
En serif-font. Hvorfor jeg brukte serif: (ser den brukt i brosjyren)0
- Lettere å lese på papir.
- Lettere å lese i mengder.(brødtekst)
- Har litt skarpe “haler”(serif) som skaper struktur, og flyt når du leser.
- Moderne stil.
Jeg brukte forskjellige programmer til dette oppgradet.
LOGO: illustrator. Der får jeg vector-grafikk ( uten pixler og kan strekkes ut uendelig ). Lagres som png for å fjerne bakgrunnen.
Brosjyre: Photoshop og inDesign. Photoshop satt jeg sammen det meste.(brukte special paste funksjonene ), Satt alt sammen (alt tekst) i inDesign. Bruker programmenes spesialiteter. Jeg kunne brukt illustrator også. Men vector var ikke nødvendig her. Siden dette bare var en brosjyre og skulle ikke skaleres.