Lyspunktet. Prosessen.

 

 

 

skiss1skiss2skiss3

skiss5

Her ser jeg sammenhengen med lyspæren og lyset.

Så skisser jeg videre på denne ideen.

skiss4

Arbeidet så langt.

Det ferdige produktet!

feafeaeaeeee

Forklaring.

Runde former: Blir sett på som Beroligene og avslappende. Betryggende.

Betydninger: Nøkkelhull( til glede, tillit, lyset, ), Kors/rødekors logo.(gjenkjennelse for sammerbeid), et menneske i midten( vekker oppmerksomhet hos oss mennesker. stopeffekt), Lyset sprer seg ut fra korset/mennesket(sprer glede), en lyspære( mer bokstavelig og konkret( gjør det lett å huske, )

Font på logo: Mission Script. Gjenkjennelig og mer beroligene for mindre teknologisk avanserte mennesker(eldre), avslappende, velkommende, setter stil til logoen.(elegant)

Dette går på et av stikkordene vi ble utdelt: Trygghet.

Serif-fonter tar seg også godt ut på papir.  Noe målgruppen vil bruke mest.

Ideer til farger: (så langt)

farger

Flere versjoner av logoen. (ferdige versjon)

flereversjoner

Begynner på forslag til brosjyre.

broshure13232

Farger og fonter satt på plass!

farger.png

 

 

Adelle regular – En stilfull, elegant og seriøs font.

En serif-font. Hvorfor jeg brukte serif:  (ser den brukt i brosjyren)0

  • Lettere å lese på papir.
  • Lettere å lese i mengder.(brødtekst)
  • Har litt skarpe “haler”(serif) som skaper struktur, og flyt når du leser.
  • Moderne stil.

 

 

 


 

Jeg brukte forskjellige programmer til dette oppgradet.

LOGO: illustrator. Der får jeg vector-grafikk ( uten pixler og kan strekkes ut uendelig ). Lagres som png for å fjerne bakgrunnen.

Brosjyre: Photoshop og inDesign. Photoshop satt jeg sammen det meste.(brukte special paste funksjonene ), Satt alt sammen (alt tekst) i inDesign. Bruker programmenes spesialiteter. Jeg kunne brukt illustrator også. Men vector var ikke nødvendig her. Siden dette bare var en brosjyre og skulle ikke skaleres.

 

 

 

Leave a comment