Sammendrag av time om logo og oppmerksomhet.

  • Sterke kontraster gir oppmerksomhet.
  • Tomme områder som hjernen fyller ut selv gir oppmerksomhet.
  • Noe uventet/skjult gir oppmerksomhet.
  • Ting assosiert med et ansikt(kroppen vår) gir mennesker blikkfang. Trekker oss til det.

 

 

Image result for ibm logo

Image result for LG logo

Image result for starbucks logo

Image result for fedex logo

REAKSJONER:

  • Spisse kanter: Aggresiv, fremmover,
  • Runde kanter: Harmoni, Rolig, Avslappende,

Image result for ea logo

MENING: 

  • Mer mening ut av minst elementer er en god logo.
  • Desto flere elementer du trenger for å gi mening til logoen, desto dårligere er den.
  • Apple logo: Adam og eva(kunnskap), Sunt, gi eple til læreren,

 

 

 

Image result for apple  logo

MINNE: 

  • konkret: lettere å huske.
  • Lettere å huske en figur enn et ord.

 

 

Image result for redbull  logo

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s