Appdesign (ikke ferdig)

*screenshots her viser ikke det ferdige produktet, men en underveis visning av produksjon. Omtrent ALLE skjermbildene vil ha blitt forandret i det ferdige produket*

økt 1

 

Jeg skal lage en app til spillet ‘Rocket League’. Et kompetetivt spill der du spiller fotball med rakettdrevne bilder. Appen skal inneholde hvordan spille spillet, se egen bruker(med statistikk) og Rankings fra verden over.

Her ser vi en ‘laster inn’ skjerm. En behagelig å se på, cartoon-look går gjennom i hele designet videre. Alt fra den myke fonten/ene brukt(rundere kanter) til de livlige fargene.’

Her fikk jeg sjangsen til å gjøre det mest mulig minimalistisk slik jeg ville ha det. Blikket ledes rett på logoen her. En introduksjon til appen. *

Capture

Her har jeg laget en ‘login/sign in’ skjerm.

Design: Samme stil som forrige bilde.(behagelig og cartoony, ‘clean’) Med minst mulig elementer.(luft)

Den hvite hvite fargen går igjen over hele designet for å skape enhet. Dette gjør jeg også med den mørkere blå fargen. Designet består av få elementer for å holde det ryddig.

Den blå fargen kommer fra den ene siden(laget) inni spillet. Hvor det andre laget er en spesifik oransj.(kommer inn senere)

Funksjon: logge inn på brukeren din for å se statistikk etc. *

feafea

økt 2

Her har vi menyen. Her navigerer du gjennom appen.

Fotball er en sprek og vild sport. Her illustreres det med livlige farger i flere varianter, uten at det blir rotete.

Design: samme stil går gjennom.Store knapper med mye luft rundt hvert element.

Fargen øverst(blå) og fargen nederst(orange) er fargene til de to lagene på spillet. Og fargene i mellom er de fargene bilene på hvert lag kan være. Dette vil spillerne kjenne igjen.

Tanken her  var stor brukervennlighet og et ryddig design.

Her vil blikket ledes overnfra og ned. Ettersom alle knappene er omtrent like viktige, med unntak av ‘settings’ som er nederst.*

meny

økt 3

Her har vi stats’ siden. Siden hvor du viser statistikk og tall for din egen spillbruker.

Rocket League blir ikke bare assosiert med ‘vilt og sprekt’. Det er også et kompetetivt spill som er tatt veldig seriøst. Med både konkuranser og mesterskap. Derfor må vi også ha en viss struktur(spillere vet hva jeg snakker om ). Her blir det presentert mange tall, ettersom dette er en side for statistikk. Jeg må vise dette på en mest mulig enkel men alikevel enhetlig måte.

design. oransjen blir introdusert her og går igjen både øverst, i midten og nederst. Samme gjør jeg med hvit fargen og den nedtonede hvitfargen.

Alle sidene er symetriske både horisontalt og vertiakalt. Dette gir orden og ryddighet, struktur i designet.

Her Ledes blikket gjennom designet, ved hjelp av kontraster(størrelse, farger og font). Vi ser først figuren øverst som viser at dette er profil siden. Etterfølgt av navn og konto(introduksjon av siden). De mindre viktige detaljene er under. Bevegelse gir en følelse av orden i designet. *

mystats

økt 4

Her har vi ‘Rankings’ skjermen. Dette er hvor du ser ledelsene i verden, får både deg selv og verdensmesterne.

Design: Her vil jeg holde samme stil som de forrige slidene. Likt som tidligere går de samme fargene igjen igjennom hele designet for å skape enhet. Blikket ledes likt her som før. Overskriften først(mye luft skaper oppmerksomhet) og som en vanlig side, blir det naturlig å se nedover. All skrift har stor leselighet pågrunn av store fargekontraster. Den nederste delen: ‘upcomming’ IBUYPOWER cosmic og Crown and Jewels har motsatte farger som skaper en effekt som gir følelse av at bakgrunnen ses gjennom skriften. Dette skaper dynamikk i designet. *

rankings

Økt 5

Dette er en lengre side(scrolling) og er derfor delt i flere deler.

Her har vi ‘Learn to play’ siden. Poenget er å gi muligheten til å lære spillet for nybegynnere. Eller se proffe spille for å bli bedre.

Design: Her bruker jeg samme metode som før for å beholde samme stilen, med noen nye elementer. Denne siden består av flere linker som fører deg til youtube.

Selv om ‘WATCH’ og ‘GUIDES’ i mørk blå er de største elementene i designet så har det veldig lavt blikk fang uansett. Dette er på grunn av fargekontrasten. Det samme gjelder knappene. Mindre kontrast skaper mindre blikkfang. Men alikevel skaper dette dynamikk. Overskriften’Learn to Play’ og logoen kommer først. Ved bruk av kontraster kan jeg prioritere blikkfang. *

 

This slideshow requires JavaScript.

Dette er den siste siden. Settings.

Hvor du justerer på appen slik du vil.

Her vil jeg beholde stilen og ha det mest mulig brukervennlig. Her er det selvsagt overskriften som kommer først.

settings

——————————————————–

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s